ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
X-Comp-System Korlátolt Felelőségű Társaság
·
Jelen adatkezelési tájékoztató (a továbbiakban: „Tájékoztató”)
célja, hogy meghatározza az X-Comp-System Kft (a továbbiakban: „Adatkezelő”)
által vezetett nyilvántartások/adatbázisok felhasználásának törvényes rendjét,
valamint biztosítsa az adatvédelem alkotmányos elveinek, az információs
önrendelkezési jognak és adatbiztonság követelményeinek érvényesülését,
valamint, hogy a törvényi szabályozás keretei között személyes adataival
mindenki maga rendelkezzen, azok kezelésének körülményeit megismerhesse,
illetve megakadályozza a jogosulatlan hozzáférést, az adatok megváltoztatását
és jogosulatlan nyilvánosságra hozatalát. Továbbá jelen Tájékoztató tájékoztatásul szolgál az érintetteknek az Adatkezelő
adatkezelési gyakorlatának bemutatására.
·
A Tájékoztató hatálya kiterjed az Adatkezelő
valamennyi szervezeti egységénél folytatott személyes és különleges adatok
kezelésére.
·
Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679
rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok
kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról,
valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi
rendelet; a továbbiakban: „GDPR”)
·
évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról
és az információszabadságról (a továbbiakban: „Infotv.”)
·
évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (a
továbbiakban: „Ptk.”)
·
évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról (a
továbbiakban: „Pp.”)
·
évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről (a továbbiakban: „Eker.
tv.”);
·
évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység
alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (a továbbiakban: „Grt.”).
Az
Adatkezelő aktuális adatai a következők:
·
Név: X-Comp-System Kft
·
Székhely: 9200 Mosonmagyaróvár, Szekres Richárd u. 15. fsz. 1.
·
Postai cím: 9200 Mosonmagyaróvár, Szekres Richárd u. 15. fsz. 1.
·
Cégjegyzékszám: 08-09-025975
·
Adószám: 24838713-2-08
·
Nyilvántartó bíróság: Győri Törvényszék Bírosága
·
Telefonszám: 06 96 800 800
·
E-mail cím: info@xcomp.hu
· Az Adatkezelő adatkezeléseit az érintettek önkéntes hozzájárulásán vagy törvényi felhatalmazás alapján végzi. Önkéntes hozzájárulás esetén az érintett bármikor kérhet tájékoztatást a kezelt adatok köréről, illetve azok felhasználásának módjáról, továbbá visszavonhatja hozzájárulását, kivéve meghatározott esetekben, amelyekben jogszabályi kötelezés alapján folytatódik az adatkezelés (ilyen esetekben az Adatkezelő tájékoztatást nyújt az adatok további kezeléséről az érintett részére).
·
Az adatközlők kötelesek minden megadott adatot legjobb
tudásuk szerint, pontosan közölni.
·
Amennyiben az adatközlő nem a saját személyes adatait
adja meg, úgy az adatközlő kötelessége az érintett hozzájárulásának beszerzése.
·
Amennyiben az Adatkezelő adatfeldolgozók, vagy más
harmadik személyek felé továbbítják az adatokat, úgy ezekről az Adatkezelő
nyilvántartást vezet. Az adattovábbításról szóló feljegyzésnek tartalmaznia
kell az adattovábbítás címzettjét, módját, időpontját, valamint a továbbított
adatok körét.
·
Az adatkezelés jogalapja: érintetti
hozzájárulás
·
A kezelt adatok köre: név, e-mail
cím
·
Az adatkezelés célja: digitális
anyag e-mailben történő elküldése
·
Adattovábbítás:
o MiniCRM Zrt.
·
Az adattovábbítás jogalapja: érintetti hozzájárulás
·
Adatfeldolgozók:
o MiniCRM Zrt.
§ székhely:
1075 Budapest, Madács Imre út 13-14.
§ cégjegyzékszám:
01 10 047449
§ adószám:
23982273-2-42
§ statisztikai
számjel: 23982273 6201 114 01
·
Az adatok törlésének határideje: az anyag
letöltését követő 90 nap
·
Az adatközlés hiányának esetleges következménye: az ingyenes
anyag letöltésének ellehetetlenülése
·
Az adatkezelés jogalapja: érintetti
hozzájárulás
·
A kezelt adatok köre: név, e-mail
cím
·
Az adatkezelés célja: digitális
anyag e-mailben történő elküldése
·
Adattovábbítás:
o
MiniCRM Zrt.
o
Sicontact Kft.
·
Az adattovábbítás jogalapja: érintetti hozzájárulás
·
Adatfeldolgozók:
o
MiniCRM Zrt.
§ székhely:
1075 Budapest, Madács Imre út 13-14.
§ cégjegyzékszám:
01 10 047449
§ adószám:
23982273-2-42
§ statisztikai
számjel: 23982273 6201 114 01
o
Sicontact Kft
§ székhely: 1106 Budapest, Örs vezér tere
25/C. 4. em.
§ cégjegyzékszám:
01 09 714199
§ adószám: 13004688-2-42
§ statisztikai számjel: 13004688 4690 113 01
·
Az adatok törlésének határideje: az anyag
letöltését követő 90 nap
·
Az adatközlés hiányának esetleges következménye: az ingyenes
anyag letöltésének ellehetetlenülése
·
Az adatkezelés jogalapja: érintetti
hozzájárulás
·
A kezelt adatok köre: név, e-mail
cím, telefonszám
·
Az adatkezelés célja: kapcsolat
felvétel lehetősége
·
Adattovábbítás:
o
MiniCRM Zrt.
·
Az adattovábbítás jogalapja: érintetti hozzájárulás
·
Adatfeldolgozók:
o
MiniCRM Zrt.
§ székhely:
1075 Budapest, Madács Imre út 13-14.
§ cégjegyzékszám:
01 10 047449
§ adószám:
23982273-2-42
§ statisztikai
számjel: 23982273 6201 114 01
·
Az adatok törlésének határideje: az anyag
letöltését követő 90 nap
·
Az adatközlés hiányának esetleges következménye: az ingyenes
anyag letöltésének ellehetetlenülése
·
Az adatkezelés jogalapja: érintetti
hozzájárulás
·
A kezelt adatok köre: név, e-mail
cím, telefonszám
·
Az adatkezelés célja: Árajánlat
e-mailben történő elküldése
·
Adattovábbítás:
o
MiniCRM Zrt.
·
Az adattovábbítás jogalapja: érintetti hozzájárulás
·
Adatfeldolgozók:
o
MiniCRM Zrt.
§ székhely:
1075 Budapest, Madács Imre út 13-14.
§ cégjegyzékszám:
01 10 047449
§ adószám:
23982273-2-42
§ statisztikai
számjel: 23982273 6201 114 01
·
Az adatok törlésének határideje: az anyag
letöltését követő 90 nap
·
Az adatközlés hiányának esetleges következménye: az ingyenes
anyag letöltésének ellehetetlenülése
·
Az adatkezelés jogalapja: érintetti
hozzájárulás
·
A kezelt adatok köre: név, e-mail cím
·
Az adatkezelés célja: digitális anyag és
ajánlat e-mailben történő elküldése
·
Adattovábbítás:
o
MiniCRM Zrt.
részére, ügyfél-kapcsolati rendszerünk működtetése érdekében
·
Az adattovábbítás jogalapja: érintetti
hozzájárulás
·
Adatfeldolgozók:
MiniCRM Zrt.
§ székhely:
1075 Budapest, Madács Imre út 13-14.
§ cégjegyzékszám:
01 10 047449
§ adószám: 23982273-2-42
§ statisztikai
számjel: 23982273 6201 114 01
·
Az adatok törlésének határideje: visszavonásig
·
Az adatközlés hiányának esetleges következménye: az
ingyenes anyag letöltésének ellehetetlenülése; ingyenes blogcikk értesítők
küldésének ellehetetlenülése; ingyenes videós adás értesítők küldésének
ellehetetlenülése; ingyenes közösségi tartalom értesítők küldésének
ellehetetlenülése; ajánlat értesítők küldésének ellehetetlenülése; a cég
partnerei által meghirdetett, online marketing és vállalkozásfejlesztés témájú
ajánlat-értesítéseinek ellehetetlenülése
·
Az adatkezelés jogalapja: érintetti hozzájárulás
ráutaló magatartással
·
Adatkezelő
tájékoztatja az érintetteket, hogy nincs ráhatása a Facebook Inc. által
üzemeltetett, és az Adatkezelő által kezelt
facebook oldalak:
o
https://facebook.com/xcompinformatika
o
https://facebook.com/virusvedo
o
https://facebook.com/virusirtas
o
https://facebook.com/business-it-solutions
·
alatt
létrehozott aloldalk adatkezelésére, az oldalakon
keresztül küldött üzenetek tárolásán, törlésén kívül. Az érintettek adatainak
kezeléséről a Facebook Inc. következő címen elérhető tájékoztatójában kaphatnak
részletes tájékoztatást: https://www.facebook.com/policies/cookies/
·
Amennyiben
az érinett korlátozni vagy törölni szeretné a vele kapcsolatos adatokat, úgy
ezen igényét kizárólag a Facebook Inc. tudja teljesíteni, így kérjük, hogy a
szolgáltatóval lépjen kapcsolatba!
·
FONTOS TUDNIVALÓ: A Facebook oldal által
működtetett sütik egy része akkor is települ a felhasználó gépére, ha az
érintett nem rendelkezik Facebook-regisztrációval, de megnyit Facebook-oldalon
található tartalmat (pl. keresőoldalak találati eredményeként).
·
Az adatközlés hiányának/megtiltásának esetleges
következménye: Adatkezelő
Facebook-oldalán megosztott tartalmak megismerésének ellehetetlenülése
·
Az adatkezelés jogalapja: érintetti
hozzájárulás; a vásárlást követően: törvényi kötelezettség teljesítése; a
telefonszám a probléma-elhárítás, illetve a futárszolgálat hatékonysága
céljából kerül kezelésre
·
A kezelt adatok köre: e-mail cím, név,
bankkártya adatok, telefonszám, lakcím (szállítási cím)
·
Az adatkezelés célja: szerződéses kötelezettség
teljesítése, illetve a megrendelt anyag átadása, felmerülő technikai problémák
megoldása
·
Adattovábbítás: MiniCRM Zrt.
részére, ügyfél-kapcsolati rendszerűnk működtetése érdekében; K&H Bank Zrt.
bankkártyás fizetési lehetőség érdekében; DPD Hungária Kft futárszolgálat részére, a termék
kiszállítása érdekében.
·
Az
adattovábbítás jogalapja: szerződéses kötelezettség teljesítése
·
Adatfeldolgozók:
o
MiniCRM Zrt.
§ székhely:
1075 Budapest, Madács Imre út 13-14.
§ cégjegyzékszám:
01 10 047449
§ adószám:
23982273-2-42
§ statisztikai
számjel: 23982273 6201 114 01
o
K&H Bank Zrt.
§ székhely: 1095
Budapest, Lechner Ödön fasor 9.
§ cégjegyzékszám:
01 10 041043
§ adószám: 10195664-4-44
§ statisztikai
számjel: 10195664 6419 114 01
o
DPD Hungária Kft.
§ székhely: 1134
Budapest, Váci út 33. 2. emelet
§ cégjegyzékszám:
01 09 888141
§ adószám: 13034283-2-41
§ statisztikai számjel: 13034283 5320 113 01
·
Az adatok törlésének határideje: az adatok megadását követő
9 év, kivéve a telefonszámot, amelyet a megrendelés teljesítését követő 3
hónapon belül törlünk, illetve a bankkártya-adatok esetén, amelyeket a sikeres
tranzakciót követő 6 éven belül törlünk
·
Az adatközlés hiányának esetleges következményea
megrendelt termék átvételéig: a megrendelés teljesítésének ellehetetlenülése; a
telefonszám megadásának elmaradása esetén a termék kézbesítésének nagyobb
arányú sikertelensége, amely esetben az Adatkezelő fenntartja a jogot az
ismételt kézbesítés megkísérlésére, az érintett költségére; a teljesítést
követően csupán a bankszámla-adatok és a telefonszám törlése kérhető (az előbbi
törlése csupán olyan nyilatkozat megtételét követően törölhető, ha az adatok
tulajdonosa kijelenti, hogy az ügylet megfelelően teljesült, és nem vitatja az
ügyletet semmilyen szempontból), a többi adat (név, e-mail cím, lakcím,
szállítási cím) törvényi kötelezettség okán nem törölhetőek
a megjelölt időpontig
·
Az adatkezelés jogalapja: törvényi kötelezettség
teljesítése
·
A kezelt adatok köre: név; lakcím
·
Adatkezelés platformja: papíralapú
·
Az adatkezelés célja: törvényi kötelezettség
teljesítése
·
Adatfeldolgozó: a kiállított számlákat a:
o
KNEIM-GM Kft
§ székhely: 9245 Mosonszolnok, Fő utca 27.
§ cégjegyzékszám:
08 09 019360
§ adószám: 11430999-20-8
§ statisztikai számjel: 11430999 6920 113 08
dolgozza fel, és tárolja
·
Adattovábbítás
jogcíme: Adatkezelő jogos érdeke
·
Az adatok törlésének határideje: a számla
kiállítását követő 9 év
·
Az adatközlés hiányának esetleges következménye:
nincs mód az adatszolgáltatás megtagadására törvényi kötelezés folytán
·
Az érintettek bármikor tájékoztatást kérhetnek írásban
az Adatkezelőtől az általa kezelt személyes adataik kezelésének módjáról,
jelezheti törlési vagy módosítási igényét, továbbá visszavonhatja a korábban
megadott hozzájárulását a 3. pontban megadott elérhetőségeken.
·
Az érintett törlési jogát a jogszabályban kötelezően
előírt adatkezelések esetén nem gyakorolhatja.
·
A tájékoztatáshoz való jog tartalma: Az
érintett igénye alapján az Adatkezelő az érintett részére a személyes adatok
kezelésére vonatkozó, a GDPR 13. és 14. cikkében felsorolt információkat,
valamint a 15-22. és a 34. cikk szerinti tájékoztatásokat tömör, közérthető
formában átadja.
·
A hozzáféréshez való jog tartalma: Az
érintett megkeresésére az Adatkezelő tájékoztatást nyújt arról, hogy
folyamatban van-e rá vonatkozó adatkezelés az Adatkezelőnél. Amennyiben
Adatkezelőnél folyamatban van a kérelmezőre vonatkozó adatkezelés, az érintett
jogosult hozzáférésre a következők tekintetében:
1) A rá vonatkozó személyes adatok;
2) az adatkezelés célja(i);
3) az érintett személyes adatok kategóriái;
4) azon személyek, amelyekkel az érintett adatait közölték, vagy közölni fogják;
5) az adatok tárolásának időtartama;
6) a helyesbítéshez, törléshez, valamint az adatkezelés korlátozásához való jog;
7) a bírósághoz, illetve felügyeleti hatósághoz fordulás joga;
8) a kezelt adatok forrása;
9) profilalkotás és/vagy automatizált döntéshozatal, illetve ilyen alkalmazásának részletei, gyakorlati hatásai;
10) a kezelt adatok harmadik ország vagy nemzetközi szervezet részére való átadása.
o
A fentiek szerinti adatigénylés esetén Adatkezelő az
érintett részére kiadja a kérelemnek megfelelő, általa kezelt adatok egy
másolati példányát. Külön kérelemre van lehetőség elektronikus úton való
kézbesítést kérni az Adatkezelőtől.
o
Adatkezelő minden további példányért oldalanként 500,-
Ft-os adminisztrációs díjat kér.
o
Az igényelt adatok kiadásának határideje az igény
átvételétől számított 30 nap.
·
A helyesbítéshez való jog: Az
érintett kérheti az Adatkezelő által kezelt, rá vonatkozó pontatlan adatok
helyesbítését.
·
A törléshez való jog: Amennyiben az alábbi indokok bármelyike fennáll, úgy az érintett kérésére Adatkezelő a
legrövidebb időn belül, de legkésőbb 5 munkanapon belül, törli az érintettre
vonatkozó adatokat:
1) Az adatok
jogellenesen (jogszabályi felhatalmazás vagy személyes hozzájárulás nélkül)
kerültek kezelésre;
2) az adatok
kezelése szükségtelen az eredeti cél megvalósításához;
3) az
érintett visszavonja hozzájárulását az adatkezeléshez, és az Adatkezelőnek
nincs más jogalapja az adatkezelésre;
4) a kérdéses
adatok gyűjtésére információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
kínálásával kapcsolatban került sor;
5) a
személyes adatokat az Adatkezelőre vonatkozó jogszabályi kötelezettségek teljesítéséhez
törölni kell.
o
Az adatok törlését Adatkezelőnek nem áll módjában
elvégezni, ha az adatkezelés az alábbiak bármelyikéhez szükséges a továbbiakban
is:
1) Az
Adatkezelőre vonatkozó jogszabályi előírások teljesítéséhez szükséges a további
adatkezelés;
2) a
véleménynyilvánításhoz és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából
szükséges;
3) közérdekből;
4) archiválási,
tudományos, kutatási vagy statisztikai célból;
5) jogi
igények érvényesítéséhez vagy védéséhez.
·
Az
adatkezelés korlátozásához való jog: Amennyiben az alábbi indokok bármelyike
fennáll, Adatkezelő korlátozza az adatkezelést az érintett kérelmére:
1) Az
érintett vitatja a rá vonatkozó adatok pontosságát, ekkor a korlátozás arra az
időre vonatkozik, ameddig a kérdéses adatok pontosságának, helyességének
felülvizsgálata hitelt érdemlően megtörténik;
2) az
adatkezelés jogellenes, ugyanakkor az érintett kéri a törlés mellőzését, csupán
az adatkezelés korlátozását kéri;
3)
az adatkezeléshez már nincs szükség az adatokra, de az
érintett kéri azok további tárolását jogi igényei érvényesítéséhez vagy
megvédéséhez;
o
Amennyiben az Adatkezelő korlátozást vezet be bármely
kezelt adatra, úgy a korlátozás időtartama alatt kizárólag akkor, és annyiban
kezeli az érintett adatot, amennyiben:
1) Az
érintett ehhez hozzájárul;
2) jogi
igények érvényesítéséhez vagy megvédéséhez szükséges;
3) más
személy jogainak érvényesítéséhez vagy megvédéséhez szükséges;
4) közérdek
érvényesítéséhez szükséges.
1) az
adatkezelés elengedhetetlen az érintett és az Adatkezelő közötti szerződés
megkötése vagy teljesítése céljából;
2) az
érintett kifejezetten hozzájárul ilyen eljárás alkalmazásához;
3) alkalmazását
jogszabály engedélyezi;
4) szükséges
jogi igények érvényesítéséhez vagy védéséhez.
Az Adatkezelővel való kapcsolatfelvétel során beérkező e-mailt, és annak tartalmát (így különösen a feladó nevét, címét, a dátumot, a csatolmányokat) az Adatkezelő 5 évig tárolja, majd törli.
·
Adatkezelő az általa kezelt adatokat – mind papír,
mind elektronikus formában – a székhelyén őrzi.
·
Az (1) pont alól kivételt képeznek az Adatkezelő
adatfeldolgozóinál tárolt adatok, amelyek őrzési helye az adatfeldolgozók
székhelyén található.
·
Adatkezelő a működéséhez olyan informatikai rendszert
használ, amely biztosítja, hogy az adatok:
1) változatlansága
igazolható legyen (adatintegritás);
2) hitelessége
biztosított legyen (adatkezelés hitelessége);
3) az arra
jogosultak számára hozzáférhetőek legyenek
(rendelkezésre állás);
4) illetve,
hogy a jogosultalan hozzáférés ellen védett legyen (adat bizalmassága).
·
Az adatok védelme kiterjed különösen:
1) a jogosultalan hozzáférésre;
2) megváltoztatásra;
3) továbbításra;
4) törlésre;
5) nyilvánosságra hozatalra;
6) véletlen sérülésre;
7) véletlen megsemmisülésre;
8) illetve az alkalmazott technika megváltozása megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válásra.
·
Adatkezelő az elektronikusan kezelt adatok védelme
érdekében a technika mindenkori állása szerint megfelelő szintű biztonságot
nyújtó megoldást alkalmaz. A megfelelőség vizsgálata során különös hangsúlyt
kap az Adatkezelőnél végzett adatkezelés során felmerülő kockázat mértéke. Az
informatikai védelem biztosítja, hogy a tárolt adatok közvetlenül ne legyenek
az érintettetekhez rendelhetők vagy összekapcsolhatók (kivéve, ha jogszabály
azt megengedi).
·
Az Adatkezelő az adatkezelése során biztosítja, hogy:
1) az arra
jogosult hozzá tudjon férni az adatokhoz, amikor szüksége van rá;
2) csak az
férjen az információkhoz, aki erre jogosult;
3) az
információ és a feldolgozás módszerének pontossága és teljessége védve legyen.
·
Az Adatkezelő, és esetlegesen igénybe vett
adatfeldolgozói mindenkor védelmet biztosítanak informatikai rendszereik ellen
irányuló csalás, kémkedés, vírusok, betörések, rongálás, természeti csapások
ellen. Adatkezelő (illetve az adatfeldolgozó) szerverszintű és alkalmazásszintű
védelmi eljárásokat alkalmaz.
·
Az Adatkezelő felé interneten keresztül – bármely
formában – továbbított üzenetek fokozottan ki vannak téve az olyan hálózati
fenyegetéseknek, amelyek az információk módosítására, illetékteleneknek való
hozzáférésre, vagy egyéb illegális tevékenységre vezetnek. Az ilyen veszélyek
elhárítására ugyanakkor az Adatkezelő mindent megtesz, ami a mindenkori
technika állása szerint, ésszerűen megtehető, és tőle
elvárható. Ennek érdekében az alkalmazott rendszerek megfigyelés alatt állnak,
hogy a biztonsági eltéréseket rögzíthesse, hogy bizonyítékot szerezzen
biztonsági eseményre vonatkozólag, illetve, hogy vizsgálhassa az óvintézkedések
hatékonyságát.
·
Amennyiben az Adatkezelőhöz a GDPR 15-22. cikke
szerinti valamely kérelem érkezik be, úgy adatkezelő a lehető leggyorsabban, de
legkésőbb 30 napon belül írásban tájékoztatja az érintettet a kérelem alapján
foganatosított intézkedésekről.
·
Amennyiben a kérelem összetettsége vagy egyéb objektív
körülmény indokolja, a fenti határidő egyszer, legfeljebb 60 nappal
meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról Adatkezelő írásban értesíti
az érintettet, a meghosszabbítás megfelelő indoklásával együtt.
·
Adatkezelő a tájékoztatást ingyenesen biztosítja,
kivéve, ha:
1) az
érintett ismételten, lényegében változatlan tartalomra kér
tájékoztatást/intézkedést;
2) a kérelem
egyértelműen megalapozatlan;
3) a kérelem
túlzó.
·
A (3) pont szerinti esetekben Adatkezelő jogosult:
1) a kérelmet
megtagadni;
2) a kérelem
teljesítését az azzal összefüggő, ésszerű díj megfizetéséhez kötni.
·
Amennyiben a kérelmező papíralapon, vagy elektronikus
adathordozón (CD-n vagy DVD-n) kéri az adatok átadását, úgy Adatkezelő az
érintett adatok egy másolati példányát ingyenesen átadja a kért módon (kivéve,
ha a választott platform technikailag aránytalan nehézséget jelentene). Minden
további igényelt példányért 500,- Ft adminisztrációs díjat kér
oldalanként/CD-DVD-nként.
·
Adatkezelő az általa kivitelezett helyesbítésről,
törlésről, korlátozásról értesíti mindazon személyeket, akikkel az érintett
adatokat korábban közölték, kivéve, ha a tájékoztatás lehetetlen, vagy
aránytalanul nagy erőfeszítést igényel.
·
Amennyiben az érintett kéri, Adatkezelő tájékoztatást
ad, hogy adatai mely személyek felé került továbbításra.
·
Adatkezelő a kérelemre adandó válaszát elektronikus
formában teszi meg, kivéve, ha:
1) az
érintett kifejezetten eltérő módon kéri a választ, és az nem okoz
indokolatlanul magas többletkiadást az Adatkezelőnek;
2) az
Adatkezelő nem ismeri az érintett elektronikus elérhetőségét.
· Amennyiben bármely érintett az adatvédelemre vonatkozó jogszabályok megsértésének eredményeként vagyoni vagy nem vagyoni kárt szenved, úgy jogosult az Adatkezelőtől és/vagy az adatfeldolgozótól kártérítést követelni. Amennyiben az Adatkezelő és adatfeldolgozó(k) is érintettek a jogsértés elkövetésével, úgy a bekövetkezett kárért egyetemlegesen felelnek.
· Az adatfeldolgozó kizárólag abban az esetben felel a felmerült károkért, ha megsértette a vonatkozó adatvédelmi jogszabályok kifejezetten az adatfeldolgozókra megfogalmazott előírásait, illetve, ha a kár az Adatkezelő utasításainak figyelmen kívül hagyása miatt állt be.
· Az Adatkezelő, illetve az esetleges adatfeldolgozók csak abban az esetben felelnek, ha nem tudják bizonyítani, hogy a kárt előidéző eseményért, körülményért nem felelősek.
·
Amennyiben az érintett álláspontja szerint jogait az
Adatkezelő és/vagy az adatfeldolgozók megsértették, jogosult a Pp. szerint
illetékességgel és hatáskörrel rendelkező bírósághoz A bíróság
az ügyben soron kívül jár el.
·
Ha az érintett az adatkezeléssel kapcsolatosan panaszt
kíván tenni, azt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságánál
teheti meg, a következő elérhetőségeken: székhely: 1125 Budapest, Szilágyi
Erzsébet fasor 22/C.; levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5. Telefon:
06-1/391-1400; fax: 06-1/391-1410; e.mail cím: ugyfelszolgalat@naih.hu; honlap:
www.naih.hu.
· Az Adatkezelő, amennyiben hivatalos megkeresést kap az arra jogosult hatóságoktól, úgy kötelező jelleggel átadja a meghatározott személyes adatokat.
· Az Adatkezelő kizárólag olyan adatokat ad át az (1) pont szerinti esetekben, amelyek feltétlenül szükségesek a megkereső hatóság által megjelölt cél eléréséhez.
Kelt: Mosonmagyaróvár, 2019. szeptember 8.